یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

مواد غذايي ضد آلزايمر

۱ بازديد

مواد غذايي ضد آلزايمر


مواد غذايي ضد آلزايمر

آلزايمر بيماري مزمني است كه نمي توان آنرا تنها به سنين بالا اختصاص داد بلكه با بي توجهي حتي در جواني هم افرادي به آن مبتلا مي شوند.



آلزايمر امروزه يكي از بيماري هاي رايج است كه با مختل كردن بخشي از مغز به ياد آوردن برخي مسائل حتي اسم ها و ... را مشكل مي كند كه با اندكي توجه مي توان از ابتلا به آن پيشگيري كرد

 سبزيجات سبز برگ :

سبزيجاتي كه برگهايي با رنگ سبز تيره دارند مثل اسفناج كلم بروكلي 
اسفناج 
 
مغزها:
مغزها و آجيل به دليل دارا بودن آهن و منيزيم بسيار بالا باعث بهبود عملكرد مغز شده و از كن شدن و آهسته شدن ريتم حركتي آنجلوگيري مي كند.
 
مغزها 
 
 
توت ها:
انواع توت ها از قبيل توت فرنگي, توت سفيد تمشك و توت هاي جنگلي با ميزان بالاي ويتامين E C و آنتي اكسيدانها مغز را در راه بازسازي و ترميم كمك مي كند.
توت ها
 
 
 ميوه ها و سبزيجات قرمز رنگ:
گوجه فرنگي, سيب, گيلاس و آلبالو و.. به دليل ماده اي كه رنگ قرمز آنها را تشكيل مي دهد مغز را تا چنذين برابر در برابر بروزآلزايمر محافظت مي كند.
 
انار
 
 
امگا3:
منابع غني امگا 3 انواع ماهي ها به خصوص ماهي قزل آلا و سالمون و نيز تخم مرغ هستند. اين اسيدهاي چرب كه در روغن زيتون وروغن ماهي به وفور يافت مي شود كيفيت بالايي به سيستم دفاع و كاركرد مغز و تمام اعضاي بدن مي بخشند.
تخم مرغ
 
تخم آفتابگردان :
دانه هاي روغني اكثرا حاوي زينك و ويتامين E  هستند كه يكي از اصلي ترين مواد غذايي لازم براي مغز است.
 
تخمه 
 
نكته: 
عواملي كه به طور كل باعث ايجاد و ابتلا به بيماري آلزايمر مي شوند عادات و رفتارهاي غلط همچون مصرف مواد مخدر, استرس و نگراني, مصرف شكر و نمك زياد هستند.
منبع : اختصاصي نمناك


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد