دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

خطرات استفاده از موبايل هنگام خواب

۱ بازديد

 خطرات استفاده از موبايل هنگام خواب

                                       خطرات استفاده از موبايل موقع خواب

آيا تا به حال برايتان پيش آمده است كه شب هنگام حين كار با تلفن همراه خوابتان ببرد؟ ۴۴ درصد از صاحبان تلفن همراه براي اين كه پيام هاي خود را از دست ندهند، تلفن را هميشه وحتي هنگام خواب كنار خود قرار مي دهند. اين عادت مي تواند براي سلامت خطرناك باشد اما چرا؟

خطر آتش سوزي
به نقل از «هلث نيوز» در خبرها آمده است كه يك نوجوان تگزاسي با بوي سوختني از خواب بيدار شد. تلفن همراه كه وي آن را زير بالشت قرار داده بود، سوخته و ملحفه و تشك را سوزانده بود. راهنماي تلفن همراه درباره شارژ و باتري هشدار داده و علاوه بر آن، در دفترچه راهنما نيز آمده است كه پوشاندن اين دستگاه با شيئي حجيم خطر آتش سوزي را به همراه دارد. بنابراين هرگز تلفن را روي تخت و لابه لاي ملحفه و پتو رها نكنيد.

بي خوابي ايجاد مي كند:
تلفن همراه، تبلت، تلويزيون و… حاوي صفحه LED، نور آبي رنگي از خود منتشر مي كند. اين نور مي تواند از توليد هورمون ملاتونين در بدن كه باعث خواب مي شود، جلوگيري كند و در چرخه فيزيولوژيكي اخلال ايجاد كند. اين امر باعث مي شود بدن تصور كند كه روز است. هنگام خوابيدن تمام دستگاه هاي الكترونيكي را از ۲ ساعت قبل خاموش كنيد و لپ تاپ و تلفن را در اتاق ديگري قرار دهيد.

خطرات تلفن همراه براي سلامت هنوز هم ناشناخته است
تاكنون، هيچ تحقيقي نتوانسته است، سرطان زا بودن امواج تلفن همراه را به طور قطع اثبات كند.

به طور كلي، گفته مي شود كه تلفن همراه به ميزان كم و به مانند دستگاه هاي ديگر اشعه الكترو مغناطيسي از خود ساطع مي كند. استفاده از آن خطري ايجاد نمي كند اما در سال ۲۰۱۱ سازمان بهداشت جهاني هشدار داد كه استفاده از تلفن همراه، خطر سرطان را به ويژه در كودكان كه پوست و جمجمه نازك تري نسبت به بزرگسالان دارند، افزايش مي دهد.

بنابراين اگر اين امر باعث نگراني شما مي شود بهتر است از هندزفري و… استفاده كنيد


منبع:ممتاز نيوز



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد